Q8 Formula Special RN 5W-30 erstatter Q8 Formula Special G Long Life 5W-30
Q8 Formula Special RN 5W-30 er en nyere og forbedret version af Q8 Formula Special G Long Life 5W-30. Den nye olie er designet til at opfylde de seneste krav og specifikationer for motorolie. Overgangen fra den gamle olie til den nye vil ske gradvist, og det kan være muligt i en periode at modtage begge typer af olie, afhængigt af valget af emballage.
Begge produkter er ACEA C3 og Dexos 2 godkendt, men den nye Q8 Formula Special RN 5W-30 har også fået godkendelse til Renault RN17 og BMW Longlife-04, frigivet i 2019.
Q8 Formula Special RN 5W-30
Q8 Formula Special RN 5W-30 Long Life er en banebrydende syntetisk motorolie med et meget lavt indhold af Sulfataske (SA), fosfor (P) og svovl (S) – deraf navnet “Low SAPS” (Low Sulphated Ash, Phosphorus and Sulphur). Det er den seneste teknologi inden for fremstilling af syntetiske smøreolier.
Denne olie er baseret på en syntetisk baseolie, som har et højt viskositetsindeks, gode flydeegenskaber ved lave temperaturer og lavere fordampelighed. Q8 Formula Special RN 5W-30 Low SAPS motorolie medvirker i processen og regenerer og beskytter partikelfilteret. Det er vigtigt at anvende den korrekte type smøremiddel for at beskytte efterbehandlingsudstyret, sikre motorens holdbarhed og bibeholde optimal brændstofforbrug.
Denne ultrahøjt præsterende superletløbsolie er udviklet til motorer både med og uden dieselpartikelfilter, hvor der er ønske om god brændstoføkonomi og slitagebeskyttelse. .
Q8 Formula Special RN 5W-30 Long Life er en olie, der anbefales til køretøjer, der kører under ekstreme forhold, og til højtydende motorer, der kræver ekstra smørebeskyttelse. Det er en olie, der er specielt designet til at forlænge motorens levetid, reducere emissioner og forbedre brændstoføkonomien
Er Formula Special RN Long Life 5W-30 godkendt til min bil ? følg link her: find din bil
Forstå betydningen af BMW Longlife-04 se faneblad yderligere informationer.
Opel godkendelse Dexos2 Gen2 inkluderer også beskyttelse mod LSPI (‘Lavhastighedsselvantænding’)